Nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce

Nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce

Opublikowany

Ponad 2,57 miliona nazw w domenie .pl. Taka liczba unikalnych domen utrzymywanych przez ponad 1 milion abonentów, zarejestrowana jest obecnie w Polsce. Branżowy raport NASK - Państwowego Instytutu Badawczego, podsumowuje stan polskiego rynku domen, wskazując jego strukturę na koniec 2017 roku.
W ostatnim kwartale abonenci zarejestrowali ponad 220 tys. unikalnych nazw domen a odnowili ich ponad 400 tysięcy. Kwartalny raport NASK wskazał także lidera polskiego rynku. Tu niekwestionowaną pozycję posiada polska firma nazwa.pl. Ponad jedna trzecia (33,68%) domen nowo zarejestrowanych w ostatnim kwartale 2017 roku obsługiwanych jest przez tego operatora. Prawie co czwarty abonent (23,19%) wybiera nazwa.pl jako swojego rejestratora, co przekłada się także na największą globalną ilość obsługiwanych domen. Nazwa.pl w tej kategorii posiada 22,44% udziału we wszystkich zarejestrowanych nazwach w domenie .pl. Według raportu z rynku domen w znacznej mierze korzystają przedsiębiorcy stanowiący 66,27% wszystkich abonentów. Pozostałą jedną trzecią stanowią osoby fizyczne. Na każdego abonenta na koniec 2017 roku przypada średnio 2,47 zarejestrowanych unikalnych nazw.
Polski lider
Niezachwianą pozycję wśród rejestratorów po raz kolejny osiągnęła krakowska spółka nazwa.pl, zdobywając pozycję lidera w trzech kluczowych obszarach, czyli: liczbie rejestracji nowych domen, ogólnym udziale zarejestrowanych nazw oraz liczbie abonentów. Firma w 100% posiada polski kapitał i jest jedynym tej wielkości operatorem pozostającym w rodzimych rękach. – Bardzo cieszę się, że Polacy chcąc zarejestrować nową domenę, wybierają nazwa.pl jako partnera. Takie zachowanie użytkowników wskazuje przede wszystkim na zaufanie, jakim obdarzają nas klienci – z dumą mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Dodatkowym powodem do zadowolenia może być fakt, że dostawca w ostatnim kwartale 2017 roku zarejestrował o połowę mniej domen niż polska firma.
Krzysztof Cebrat - prezes zarządu nazwa.pl

Krzysztof Cebrat - prezes zarządu nazwa.pl

Domena to nie wszystko 
Domena jest tylko jednym z elementów, który zapewniają operatorzy. Ważnym czynnikiem w podjęciu decyzji o tym, od kogo klient kupi domenę są usługi dodatkowe. – Zgadza się, domena to jedna ze składowych, naszą pozycję lidera na rynku domen zbudowaliśmy w oparciu o usługi dodatkowe, z których klient może skorzystać rejestrując u nas nazwę w domenie .pl – mówi Krzysztof Cebrat. Klienci, kupując domenę, mają przeważnie pomysł na biznes czy działalność związaną z tą konkretną wybraną nazwą. Dlatego rejestrując domenę oczekują oni także dodatkowych usług. – Postawiliśmy na bezpośredni kontakt z klientem, dbając o jego obsługę oraz starając się najlepiej jak możemy sprostać jego oczekiwaniom, co jak widać przekłada się na powierzone nam zaufanie – tłumaczy Cebrat. W dodatku bezpieczeństwo, jakie zapewniamy, na co składa się między innymi umiejscowienie naszych serwerów w Polsce w jednym z najnowocześniejszych Data Center w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie, a tego oczekuje rynek – dodaje Cebrat. 
Partnerstwo i standardy bezpieczeństwa 
Publikowany raz na kwartał raport NASK jest obrazem polskiego rynku domen. Opracowanie powstaje na podstawie danych rejestru .pl, który gromadzi dane od 210 partnerów, działających na rynku nazw domeny .pl. – W grudniu 2017 roku, w ramach Dnia Otwartego rejestru .pl, zaprosiliśmy do NASK firmy zainteresowane przystąpieniem do Programu Partnerskiego NASK. Wydarzenie weszło już na stałe do kalendarza spotkań organizowanych przez rejestr .pl dla aktualnych oraz potencjalnych partnerów, których zapraszamy do współpracy – podkreśla  dr inż. Wojciech Kamieniecki,  dyrektor NASK PIB. Według danych z raportu poprawiają się także wskaźniki bezpieczeństwa domen, ponieważ liczba nazw zabezpieczonych usługą DNSSEC w rejestrze domeny .pl na koniec 2017 roku wyniosła 40 679.  Jak wskazuje dyrektor NASK ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa było także „przyznanie instytutowi NASK certyfikatu systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, który obejmuje m.in. wybrane procesy w Dziale Domen, zgodnego z wymaganiami normy ISO/IEC 27001:2013”.
Przyszłość rynku domeny .pl 
Jeszcze niedawno mówiło się o przekroczeniu 3 milionów nazw w domenie .pl, jednak jak pokazuje raport, trend nieco wyhamował. Obecnie spośród 2,57 mln domen 76,03 % to domeny tzw. najwyższego poziomu, czyli takie, które posiadają bezpośrednio końcówkę .pl. Ciekawym trendem może okazać się rozwój domen regionalnych, które na tę chwilę stanowią 4,54% wszystkich zarejestrowanych domen. - Nazwy w domenie krakow.pl czy warszawa.pl to wciąż nieczęsto spotykane rozwiązanie, jednak może okazać się ono ciekawą alternatywą, w szczególności dla przedsiębiorców z sektora MŚP mocno powiązanych z danym regionem – tłumaczy Krzysztof Cebrat z nazwa.pl. - Jedno jest pewne, to, u kogo zarejestrujemy naszą domenę, zależy od jakości usług wspierających, jakie proponuje operator. Tu, jak pokazują wyniki raportu, polska firma może konkurować i wygrywać z zachodnimi koncernami – z dumą dodaje Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl, lidera rynku domen i usług hostingowych w Polsce.

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to numer 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i świadczenia usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego serwery nazwa.pl umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych Data Center w Polsce.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Krzysztof Cebrat.jpg

grafika | 635 KB

Pobierz
zdjęcie nazwa.pl 2.jpg

grafika | 694 KB

Pobierz
zdjęcie nazwa.pl 1.jpg

grafika | 574 KB

Pobierz
Nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce.pdf

pdf | 382 KB

Pobierz
Nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce.txt

txt | 5,71 KB

Pobierz
NASK_Q4_2017_RAPORT.pdf

pdf | 3,83 MB

Pobierz
Nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce.doc

doc | 119 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Polskie strony WWW coraz bezpieczniejsze

temu

Pomiędzy czerwcem a wrześniem tego roku ilość domen zabezpieczonych certyfikatem SSL w polskim Internecie wzrosła trzykrotnie, dzięki czemu w Polsce funkcjonuje obecnie ponad 734 tysiące bezpiecznych adresów. Tak intensywny wzrost poziomu bezpieczeństwa jest wynikiem dostarczenia klientom firmy nazwa.pl ponad 500 tysięcy certyfikatów SSL oraz zmian, jakie miały miejsce w przeglądarce Chrome.
Oświadczenie - pozew i doniesienie do prokuratury

temu

W związku z rozpowszechnianiem przez pana Marcina Kuśmierza, prezesa zarządu spółki home.pl S.A., nieprawdziwych i wprowadzających w błąd wiadomości pod adresem spółki nazwa.pl sp. z o.o., naruszających jej dobre imię i w konsekwencji narażających spółkę na utratę zaufania swoich klientów, pełnomocnik nazwa.pl sp. z o.o. złożył w krakowskiej prokuraturze zawiadomienie o możliwości popełnienia przez Marcina Kuśmierza przestępstwa, polegającego na pomówieniu spółki nazwa.pl sp. z o.o., tj. o czyn z art. 212 § 2 kodeksu karnego, zagrożony karą grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
TLS 1.3 debiutuje w Polsce na masową skalę

temu

Najnowszy protokół bezpieczeństwa TLS 1.3 - Transport Layer Security, będący rozwinięciem protokołu SSL, został wdrożony na masową skalę przez nazwa.pl. Rozwiązanie to jest również  wdrażane przez światowych gigantów technologicznych, takich jak Google czy Facebook. Zapewnia ono ochronę wychodzącego i przychodzącego ruchu oraz daje gwarancję, że informacje zostały przesłane w niezmodyfikowanej formie. Działanie TLS  1.3 sprowadza się w skrócie do tego, że dane internautów są po prostu bezpieczne.