21 lat sukcesów nazwa.pl
21 lat sukcesów nazwa.pl

21 lat sukcesów nazwa.pl

Kiedy to 21 lat temu Piotr Nowak z 500 złotymi w kieszeni zakładał firmę NetArt, późniejszą nazwa.pl, nie spodziewał się, że dwie dekady później jego dzieło stanie się ogólnopolskim liderem branży domen i usług hostingowych. Spółka, założona 14 kwietnia 1997 roku, przez cały okres swojej działalności miała znaczący wpływ na branżę Internetową w Polsce, umożliwiając swoim klientom pojawienie się w sieci i budowę ich biznesu.

Nazwa.pl systematycznie budowała swoją pozycję i w ciągu okresu działalności obsłużyła ponad  1 000 000 klientów, 3 500 000 domen i 500 000 usług hostingowych. Firma od samego początku wyznacza standardy usług w Polsce, a to wszystko w oparciu o wyłącznie polski kapitał.
Odwaga i intuicja
Dziś firmę, która dostrzega niszę rynkową i wykorzystuje potencjał światowych zasobów i rozwiązań, nazwano by innowacyjnym start-upem, jednak 21 lat temu nikt nie wiedział jak rozwinie się Internet i jak potężną dziedziną gospodarki staną się usługi związane z domenami i hostingiem. Dzięki pomysłowi dzierżawienia serwerów w Stanach Zjednoczonych Piotr Nowak, założyciel firmy, wykorzystał niszę i szybko zbudował przewagę konkurencyjną. Ten ruch umożliwił mu przedstawienie klientom atrakcyjnej oferty, która przyciągnęła do firmy rzeszę kontrahentów.
Punkty zwrotne
Do 2002 roku firma sprzedawała domeny jako partner Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – NASK, jedynego wówczas uprawnionego rejestratora nazw w domenie .pl. Przełomowym momentem w historii okazał się rok 2003, kiedy Ministerstwo Nauki i Informatyzacji podjęło decyzję o uwolnieniu rynku domen, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką .pl. Już po niespełna 2 latach w nazwa.pl było zarejestrowanych ponad 40 000 domen, co zapewniło firmie 20-procentowy udział w polskim rynku. Kolejne sukcesy spółka osiągała dzięki wprowadzaniu do portfolio innowacyjnych usług, takich jak m.in. system sprzedaży stron WWW w modelu abonamentowym, kreatory stron WWW czy sklepy internetowe. W 2014 roku już co trzecia domena na rynku była rejestrowana za pośrednictwem nazwa.pl, która rok później stała się największym rejestratorem domen w kraju. W międzyczasie firma  otrzymała – jako jedyna w Polsce – prestiżową akredytację ICANN, amerykańskiej instytucji odpowiedzialnej m.in. za nadzór nad działaniem serwerów DNS na całym świecie. Została również partnerem EURid, jednego z głównych rejestratorów domeny .eu.
Umiejętność słuchania
Rozwój biznesu nie byłby możliwy, gdyby nie obrana i śmiało realizowana strategia rozwoju firmy, od samego początku forsowana przez założyciela. – Potrzeby Klientów zawsze były naszym priorytetem. Dorastaliśmy i zmienialiśmy się razem z nimi. Chcieliśmy pokazać polskim przedsiębiorcom, że da się wykorzystać możliwości Internetu w celu rozwoju ich biznesu. Nie byłoby to jednak możliwe, gdybyśmy byli zamknięci na ich uwagi i sugestie. Sukcesywnie poszerzaliśmy naszą ofertę o innowacyjne, a zarazem intuicyjne usługi, dzięki którym statystyczny Kowalski mógł w 5 minut zaistnieć ze swoim biznesem w sieci. Czas pokazał, że przyjęta przez właściciela strategia była słuszna  – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Trzeba też podkreślić, że od początku inwestowaliśmy w ludzi. Doceniamy naszych pracowników, cenimy ich zdanie, bo to też dzięki ich wytężonej pracy jesteśmy numerem 1 na rynku – dodaje Cebrat.
Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Lider technologiczny
To właśnie usługi wykorzystujące najnowsze osiągnięcia technologiczne sprawiają, że klienci wybierają nazwa.pl najczęściej w Polsce. Spółka korzysta z najnowocześniejszego Data Center w naszej części Europy. Serwery nazwa.pl są zabezpieczone m.in. poprzez zgodność z najwyższym, IV poziomem międzynarodowej normy ANSI/TIA 942 - TIER IV, jak również z innymi normami certyfikowanymi przez instytucje polskie, europejskie i natowskie, oraz siedmiostopniową kontrolę dostępu. Serwery z ultrawydajnymi macierzami RAID i dyskami NVMe zapewniają szybkość oraz bezawaryjne działanie systemu. Klienci mogą wybierać spośród gamy bezpiecznych protokołów i certyfikatów, do dyspozycji mają również pakiet dodatków wspierających rozwój biznesu – np. narzędzia do newslettera, SEO czy monitoringu mediów. Nie można też zapominać o wsparciu technicznym działającym całą dobę. – Rozwój technologii to nie sztuka dla sztuki, przecież te nowe rozwiązania powstają po to, by uczynić nasze życie łatwiejszym – mówi Krzysztof Cebrat. – Zależy nam na wdrażaniu usług, które pomogą naszym Klientom rozwijać biznes i ułatwią im jego prowadzenie w bezpieczny sposób - dodaje.
Lider rynku wyznacza trendy
Spółka nie zwalnia tempa ani na chwilę, obecnie wyznacza standardy właśnie w zakresie niezwykle aktualnego dla każdego internauty tematu cyberbezpieczeństwa. Nazwa.pl jest największym partnerem NASK, po raz kolejny plasującym się w jego rankingu na pozycji lidera. Niecały miesiąc temu firma objęła ponad 450 tysięcy domen .pl bezpiecznym protokołem DNSSEC, uniemożliwiającym m.in. podszywanie się hakerów pod daną stronę internetową. – Pozycja lidera zobowiązuje. Chcemy być najlepsi. Ostatnie dwie dekady były czasem dynamicznego rozwoju, za nami wiele kamieni milowych. W przyszłość patrzymy z ekscytacją, przede wszystkim ze względu na niesamowite tempo rozwoju technologii. Jednak zawsze najważniejsi pozostaną dla nas Klienci i ich bezpieczeństwo. Ich zaufanie jest dla nas wyróżnieniem i powodem do dumy – podkreśla Cebrat.

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1 000 000 Klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Nazwa.pl wyznacza standardy dotyczące bezpieczeństwa w polskim Internecie i w ramach tych działań firma zabezpieczyła ponad 600 000 domen, zarejestrowanych w nazwa.pl i obsługiwanych na serwerach DNS Anycast nazwa.pl, komercyjnymi certyfikatami nazwaSSL DV. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług, bezpieczeństwa danych i wsparcia posprzedażowego.

large_puchar.jpg
Załączniki

Pobierz wszystkie

Krzysztof Cebrat.jpg

grafika | 90,3 KB

Pobierz
nazwa_grafika_1.jpg

grafika | 239 KB

Pobierz
nazwa_grafika_2.jpg

grafika | 230 KB

Pobierz
21 lat sukcesów nazwa.pl.pdf

pdf | 613 KB

Pobierz
21 lat sukcesów nazwa.pl.doc

doc | 206 KB

Pobierz
21 lat sukcesow nazwa.pl.txt

txt | 5,95 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Największa polska firma hostingowa chroni prywatność użytkowników, wprowadzając standard DNS over TLS

Ilu osobom udostępnilibyście historię swojej przeglądarki? Niestety robicie to codziennie, nie mając tego świadomości. O tym jak ważna jest prywatność w sieci przypomina retoryczne pytanie skierowane do Marka Zuckerberga przez senatora Richarda Durbina - zapytał on, czy właściciel Facebooka podzieli się z wszystkimi nazwą hotelu, w którym przebywa?
Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS oraz zapewnia im błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu.
Firefox 62 liderem polskiego rynku przeglądarek z obsługą TLS 1.3

Najnowsza wersja popularnej przeglądarki Mozilla Firefox w dwa tygodnie od premiery została zainstalowana przez większość użytkowników polskiego Internetu korzystających z jej poprzedniej wersji. Popularność tej przeglądarki w Polsce jest duża, obecnie ok. 32%* użytkowników do przeglądania stron WWW wykorzystuje właśnie „liska” od Mozilli.
Nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS

Według badań 37% przedsiębiorców twierdzi, że atak DDoS zaszkodził reputacji ich firmy, całkowicie podważając zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Tego typu cyberprzestępstwa są jednym z największych problemów współczesnego Internetu, a ich skala rośnie z roku na rok. Rozwiązanie w postaci technologii DNS Anycast wprowadzone przez nazwa.pl oraz uruchomienie Scrubbing Center  minimalizują ryzyko zagrożenia tym groźnym zjawiskiem, chroniąc klientów nazwa.pl przed tego typu atakami ze strony cyberprzestępców, dokonywanymi nawet z milionów komputerów z sieci Internet.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.