21 lat sukcesów nazwa.pl
21 lat sukcesów nazwa.pl

21 lat sukcesów nazwa.pl

Opublikowany

Kiedy to 21 lat temu Piotr Nowak z 500 złotymi w kieszeni zakładał firmę NetArt, późniejszą nazwa.pl, nie spodziewał się, że dwie dekady później jego dzieło stanie się ogólnopolskim liderem branży domen i usług hostingowych. Spółka, założona 14 kwietnia 1997 roku, przez cały okres swojej działalności miała znaczący wpływ na branżę Internetową w Polsce, umożliwiając swoim klientom pojawienie się w sieci i budowę ich biznesu.

Nazwa.pl systematycznie budowała swoją pozycję i w ciągu okresu działalności obsłużyła ponad  1 000 000 klientów, 3 500 000 domen i 500 000 usług hostingowych. Firma od samego początku wyznacza standardy usług w Polsce, a to wszystko w oparciu o wyłącznie polski kapitał.
Odwaga i intuicja
Dziś firmę, która dostrzega niszę rynkową i wykorzystuje potencjał światowych zasobów i rozwiązań, nazwano by innowacyjnym start-upem, jednak 21 lat temu nikt nie wiedział jak rozwinie się Internet i jak potężną dziedziną gospodarki staną się usługi związane z domenami i hostingiem. Dzięki pomysłowi dzierżawienia serwerów w Stanach Zjednoczonych Piotr Nowak, założyciel firmy, wykorzystał niszę i szybko zbudował przewagę konkurencyjną. Ten ruch umożliwił mu przedstawienie klientom atrakcyjnej oferty, która przyciągnęła do firmy rzeszę kontrahentów.
Punkty zwrotne
Do 2002 roku firma sprzedawała domeny jako partner Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – NASK, jedynego wówczas uprawnionego rejestratora nazw w domenie .pl. Przełomowym momentem w historii okazał się rok 2003, kiedy Ministerstwo Nauki i Informatyzacji podjęło decyzję o uwolnieniu rynku domen, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką .pl. Już po niespełna 2 latach w nazwa.pl było zarejestrowanych ponad 40 000 domen, co zapewniło firmie 20-procentowy udział w polskim rynku. Kolejne sukcesy spółka osiągała dzięki wprowadzaniu do portfolio innowacyjnych usług, takich jak m.in. system sprzedaży stron WWW w modelu abonamentowym, kreatory stron WWW czy sklepy internetowe. W 2014 roku już co trzecia domena na rynku była rejestrowana za pośrednictwem nazwa.pl, która rok później stała się największym rejestratorem domen w kraju. W międzyczasie firma  otrzymała – jako jedyna w Polsce – prestiżową akredytację ICANN, amerykańskiej instytucji odpowiedzialnej m.in. za nadzór nad działaniem serwerów DNS na całym świecie. Została również partnerem EURid, jednego z głównych rejestratorów domeny .eu.
Umiejętność słuchania
Rozwój biznesu nie byłby możliwy, gdyby nie obrana i śmiało realizowana strategia rozwoju firmy, od samego początku forsowana przez założyciela. – Potrzeby Klientów zawsze były naszym priorytetem. Dorastaliśmy i zmienialiśmy się razem z nimi. Chcieliśmy pokazać polskim przedsiębiorcom, że da się wykorzystać możliwości Internetu w celu rozwoju ich biznesu. Nie byłoby to jednak możliwe, gdybyśmy byli zamknięci na ich uwagi i sugestie. Sukcesywnie poszerzaliśmy naszą ofertę o innowacyjne, a zarazem intuicyjne usługi, dzięki którym statystyczny Kowalski mógł w 5 minut zaistnieć ze swoim biznesem w sieci. Czas pokazał, że przyjęta przez właściciela strategia była słuszna  – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Trzeba też podkreślić, że od początku inwestowaliśmy w ludzi. Doceniamy naszych pracowników, cenimy ich zdanie, bo to też dzięki ich wytężonej pracy jesteśmy numerem 1 na rynku – dodaje Cebrat.
Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Lider technologiczny
To właśnie usługi wykorzystujące najnowsze osiągnięcia technologiczne sprawiają, że klienci wybierają nazwa.pl najczęściej w Polsce. Spółka korzysta z najnowocześniejszego Data Center w naszej części Europy. Serwery nazwa.pl są zabezpieczone m.in. poprzez zgodność z najwyższym, IV poziomem międzynarodowej normy ANSI/TIA 942 - TIER IV, jak również z innymi normami certyfikowanymi przez instytucje polskie, europejskie i natowskie, oraz siedmiostopniową kontrolę dostępu. Serwery z ultrawydajnymi macierzami RAID i dyskami NVMe zapewniają szybkość oraz bezawaryjne działanie systemu. Klienci mogą wybierać spośród gamy bezpiecznych protokołów i certyfikatów, do dyspozycji mają również pakiet dodatków wspierających rozwój biznesu – np. narzędzia do newslettera, SEO czy monitoringu mediów. Nie można też zapominać o wsparciu technicznym działającym całą dobę. – Rozwój technologii to nie sztuka dla sztuki, przecież te nowe rozwiązania powstają po to, by uczynić nasze życie łatwiejszym – mówi Krzysztof Cebrat. – Zależy nam na wdrażaniu usług, które pomogą naszym Klientom rozwijać biznes i ułatwią im jego prowadzenie w bezpieczny sposób - dodaje.
Lider rynku wyznacza trendy
Spółka nie zwalnia tempa ani na chwilę, obecnie wyznacza standardy właśnie w zakresie niezwykle aktualnego dla każdego internauty tematu cyberbezpieczeństwa. Nazwa.pl jest największym partnerem NASK, po raz kolejny plasującym się w jego rankingu na pozycji lidera. Niecały miesiąc temu firma objęła ponad 450 tysięcy domen .pl bezpiecznym protokołem DNSSEC, uniemożliwiającym m.in. podszywanie się hakerów pod daną stronę internetową. – Pozycja lidera zobowiązuje. Chcemy być najlepsi. Ostatnie dwie dekady były czasem dynamicznego rozwoju, za nami wiele kamieni milowych. W przyszłość patrzymy z ekscytacją, przede wszystkim ze względu na niesamowite tempo rozwoju technologii. Jednak zawsze najważniejsi pozostaną dla nas Klienci i ich bezpieczeństwo. Ich zaufanie jest dla nas wyróżnieniem i powodem do dumy – podkreśla Cebrat.

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to numer 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i świadczenia usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego serwery nazwa.pl umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych Data Center w Polsce.

puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Krzysztof Cebrat.jpg

grafika | 90,3 KB

Pobierz
nazwa_grafika_1.jpg

grafika | 239 KB

Pobierz
nazwa_grafika_2.jpg

grafika | 230 KB

Pobierz
21 lat sukcesów nazwa.pl.pdf

pdf | 613 KB

Pobierz
21 lat sukcesów nazwa.pl.doc

doc | 206 KB

Pobierz
21 lat sukcesow nazwa.pl.txt

txt | 5,95 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Polskie strony WWW coraz bezpieczniejsze

temu

Pomiędzy czerwcem a wrześniem tego roku ilość domen zabezpieczonych certyfikatem SSL w polskim Internecie wzrosła trzykrotnie, dzięki czemu w Polsce funkcjonuje obecnie ponad 734 tysiące bezpiecznych adresów. Tak intensywny wzrost poziomu bezpieczeństwa jest wynikiem dostarczenia klientom firmy nazwa.pl ponad 500 tysięcy certyfikatów SSL oraz zmian, jakie miały miejsce w przeglądarce Chrome.
Oświadczenie - pozew i doniesienie do prokuratury

temu

W związku z rozpowszechnianiem przez pana Marcina Kuśmierza, prezesa zarządu spółki home.pl S.A., nieprawdziwych i wprowadzających w błąd wiadomości pod adresem spółki nazwa.pl sp. z o.o., naruszających jej dobre imię i w konsekwencji narażających spółkę na utratę zaufania swoich klientów, pełnomocnik nazwa.pl sp. z o.o. złożył w krakowskiej prokuraturze zawiadomienie o możliwości popełnienia przez Marcina Kuśmierza przestępstwa, polegającego na pomówieniu spółki nazwa.pl sp. z o.o., tj. o czyn z art. 212 § 2 kodeksu karnego, zagrożony karą grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
TLS 1.3 debiutuje w Polsce na masową skalę

temu

Najnowszy protokół bezpieczeństwa TLS 1.3 - Transport Layer Security, będący rozwinięciem protokołu SSL, został wdrożony na masową skalę przez nazwa.pl. Rozwiązanie to jest również  wdrażane przez światowych gigantów technologicznych, takich jak Google czy Facebook. Zapewnia ono ochronę wychodzącego i przychodzącego ruchu oraz daje gwarancję, że informacje zostały przesłane w niezmodyfikowanej formie. Działanie TLS  1.3 sprowadza się w skrócie do tego, że dane internautów są po prostu bezpieczne.