21 lat sukcesów nazwa.pl
21 lat sukcesów nazwa.pl

21 lat sukcesów nazwa.pl

Opublikowany

Kiedy to 21 lat temu Piotr Nowak z 500 złotymi w kieszeni zakładał firmę NetArt, późniejszą nazwa.pl, nie spodziewał się, że dwie dekady później jego dzieło stanie się ogólnopolskim liderem branży domen i usług hostingowych. Spółka, założona 14 kwietnia 1997 roku, przez cały okres swojej działalności miała znaczący wpływ na branżę Internetową w Polsce, umożliwiając swoim klientom pojawienie się w sieci i budowę ich biznesu.

Nazwa.pl systematycznie budowała swoją pozycję i w ciągu okresu działalności obsłużyła ponad  1 000 000 klientów, 3 500 000 domen i 500 000 usług hostingowych. Firma od samego początku wyznacza standardy usług w Polsce, a to wszystko w oparciu o wyłącznie polski kapitał.
Odwaga i intuicja
Dziś firmę, która dostrzega niszę rynkową i wykorzystuje potencjał światowych zasobów i rozwiązań, nazwano by innowacyjnym start-upem, jednak 21 lat temu nikt nie wiedział jak rozwinie się Internet i jak potężną dziedziną gospodarki staną się usługi związane z domenami i hostingiem. Dzięki pomysłowi dzierżawienia serwerów w Stanach Zjednoczonych Piotr Nowak, założyciel firmy, wykorzystał niszę i szybko zbudował przewagę konkurencyjną. Ten ruch umożliwił mu przedstawienie klientom atrakcyjnej oferty, która przyciągnęła do firmy rzeszę kontrahentów.
Punkty zwrotne
Do 2002 roku firma sprzedawała domeny jako partner Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – NASK, jedynego wówczas uprawnionego rejestratora nazw w domenie .pl. Przełomowym momentem w historii okazał się rok 2003, kiedy Ministerstwo Nauki i Informatyzacji podjęło decyzję o uwolnieniu rynku domen, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką .pl. Już po niespełna 2 latach w nazwa.pl było zarejestrowanych ponad 40 000 domen, co zapewniło firmie 20-procentowy udział w polskim rynku. Kolejne sukcesy spółka osiągała dzięki wprowadzaniu do portfolio innowacyjnych usług, takich jak m.in. system sprzedaży stron WWW w modelu abonamentowym, kreatory stron WWW czy sklepy internetowe. W 2014 roku już co trzecia domena na rynku była rejestrowana za pośrednictwem nazwa.pl, która rok później stała się największym rejestratorem domen w kraju. W międzyczasie firma  otrzymała – jako jedyna w Polsce – prestiżową akredytację ICANN, amerykańskiej instytucji odpowiedzialnej m.in. za nadzór nad działaniem serwerów DNS na całym świecie. Została również partnerem EURid, jednego z głównych rejestratorów domeny .eu.
Umiejętność słuchania
Rozwój biznesu nie byłby możliwy, gdyby nie obrana i śmiało realizowana strategia rozwoju firmy, od samego początku forsowana przez założyciela. – Potrzeby Klientów zawsze były naszym priorytetem. Dorastaliśmy i zmienialiśmy się razem z nimi. Chcieliśmy pokazać polskim przedsiębiorcom, że da się wykorzystać możliwości Internetu w celu rozwoju ich biznesu. Nie byłoby to jednak możliwe, gdybyśmy byli zamknięci na ich uwagi i sugestie. Sukcesywnie poszerzaliśmy naszą ofertę o innowacyjne, a zarazem intuicyjne usługi, dzięki którym statystyczny Kowalski mógł w 5 minut zaistnieć ze swoim biznesem w sieci. Czas pokazał, że przyjęta przez właściciela strategia była słuszna  – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Trzeba też podkreślić, że od początku inwestowaliśmy w ludzi. Doceniamy naszych pracowników, cenimy ich zdanie, bo to też dzięki ich wytężonej pracy jesteśmy numerem 1 na rynku – dodaje Cebrat.
Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Lider technologiczny
To właśnie usługi wykorzystujące najnowsze osiągnięcia technologiczne sprawiają, że klienci wybierają nazwa.pl najczęściej w Polsce. Spółka korzysta z najnowocześniejszego Data Center w naszej części Europy. Serwery nazwa.pl są zabezpieczone m.in. poprzez zgodność z najwyższym, IV poziomem międzynarodowej normy ANSI/TIA 942 - TIER IV, jak również z innymi normami certyfikowanymi przez instytucje polskie, europejskie i natowskie, oraz siedmiostopniową kontrolę dostępu. Serwery z ultrawydajnymi macierzami RAID i dyskami NVMe zapewniają szybkość oraz bezawaryjne działanie systemu. Klienci mogą wybierać spośród gamy bezpiecznych protokołów i certyfikatów, do dyspozycji mają również pakiet dodatków wspierających rozwój biznesu – np. narzędzia do newslettera, SEO czy monitoringu mediów. Nie można też zapominać o wsparciu technicznym działającym całą dobę. – Rozwój technologii to nie sztuka dla sztuki, przecież te nowe rozwiązania powstają po to, by uczynić nasze życie łatwiejszym – mówi Krzysztof Cebrat. – Zależy nam na wdrażaniu usług, które pomogą naszym Klientom rozwijać biznes i ułatwią im jego prowadzenie w bezpieczny sposób - dodaje.
Lider rynku wyznacza trendy
Spółka nie zwalnia tempa ani na chwilę, obecnie wyznacza standardy właśnie w zakresie niezwykle aktualnego dla każdego internauty tematu cyberbezpieczeństwa. Nazwa.pl jest największym partnerem NASK, po raz kolejny plasującym się w jego rankingu na pozycji lidera. Niecały miesiąc temu firma objęła ponad 450 tysięcy domen .pl bezpiecznym protokołem DNSSEC, uniemożliwiającym m.in. podszywanie się hakerów pod daną stronę internetową. – Pozycja lidera zobowiązuje. Chcemy być najlepsi. Ostatnie dwie dekady były czasem dynamicznego rozwoju, za nami wiele kamieni milowych. W przyszłość patrzymy z ekscytacją, przede wszystkim ze względu na niesamowite tempo rozwoju technologii. Jednak zawsze najważniejsi pozostaną dla nas Klienci i ich bezpieczeństwo. Ich zaufanie jest dla nas wyróżnieniem i powodem do dumy – podkreśla Cebrat.

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to numer 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i świadczenia usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego serwery nazwa.pl umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych Data Center w Polsce.

puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Krzysztof Cebrat.jpg

grafika | 90,3 KB

Pobierz
nazwa_grafika_1.jpg

grafika | 239 KB

Pobierz
nazwa_grafika_2.jpg

grafika | 230 KB

Pobierz
21 lat sukcesów nazwa.pl.pdf

pdf | 613 KB

Pobierz
21 lat sukcesów nazwa.pl.doc

doc | 206 KB

Pobierz
21 lat sukcesow nazwa.pl.txt

txt | 5,95 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Nazwa.pl zwiększa swoją moc! Nowe Data Center ruszyło z połową maja

temu

Nazwa.pl, nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych, uruchomiła kolejne Data Center, zwiększając moc infrastruktury do 41 MW oraz podnosząc poziom bezpieczeństwa swoich Klientów. Nowe klastry serwerów znajdują się w nowoczesnym, kompleksowo wyposażonym centrum danych firmy Atman S.A. w Warszawie. Ulokowanie Data Center w sercu Polski zapewnia dostęp do krajowych, europejskich i światowych punktów wymiany ruchu sieci Internet.
Domeny .pl, .eu oraz .com zabezpieczone protokołem DNSSEC Nazwa.pl rzuca wyzwanie cyberprzestępcom

temu

Wszystkie domeny z końcówką .pl, .eu oraz .com zarejestrowane za pośrednictwem nazwa.pl zostały podpisane protokołem DNSSEC. Klienci firmy i internauci odwiedzający ich strony uzyskali w ten sposób dostęp do ochrony przed najczęściej spotykaną formą cyberataku, czyli phishingiem. Poprzez wprowadzone rozwiązanie nazwa.pl zabezpiecza ponad 90% wszystkich domen w Polsce chronionych tym protokołem.
Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

temu

25 maja 2018 roku wchodzą w życie przepisy związane z ochroną danych osobowych, które nakładają szereg nowych obowiązków zarówno w stosunku do dostawców usług, jak i usługobiorców. Nazwa.pl podchodzi do kwestii bezpieczeństwa danych osobowych i przepisów regulujących ich
Webhostingtalk.pl i WHT.pl w nowej odsłonie

temu

Najpopularniejsze w Polsce forum i portal dla profesjonalistów zajmujących się branżą hostingową właśnie przeszły zmiany. Nowe funkcjonalności, aktualizacja danych i odświeżona szata graficzna ułatwią użytkownikom prowadzenie dyskusji i wymianę wiedzy. 

Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

25 maja 2018 roku wchodzą w życie przepisy związane z ochroną danych osobowych, które nakładają szereg nowych obowiązków zarówno w stosunku do dostawców usług, jak i usługobiorców. Nazwa.pl podchodzi do kwestii bezpieczeństwa danych osobowych i przepisów regulujących ich