Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl
Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Opublikowany

25 maja 2018 roku wchodzą w życie przepisy związane z ochroną danych osobowych, które nakładają szereg nowych obowiązków zarówno w stosunku do dostawców usług, jak i usługobiorców. Nazwa.pl podchodzi do kwestii bezpieczeństwa danych osobowych i przepisów regulujących ich przestrzeganie z należytą starannością. Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez unijnego ustawodawcę, zmuszeni jesteśmy wdrożyć procedury i przepisy obligujące naszych Klientów do dostosowania wszystkich aspektów związanych z przetwarzaniem danych osobowych do nowych regulacji.
Kogo dotyczy regulacja i koszty jej naruszenia
Każdy podmiot gospodarczy, czyli każda firma przetwarzająca dane osobowe, ma obowiązek należycie przechowywać i chronić dane swoich Klientów. Od momentu wejścia przepisów w życie, procedury stosowane w firmach muszą być w pełni zgodne z nowymi wymaganiami, pod rygorem nałożenia kar finansowych. Unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO jest stosowane wprost, czyli jest wiążącym prawem dla wszystkich przedsiębiorców oraz zastępuje przepisy dotychczasowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych. Naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4 % wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa*.
Geneza kosztów i zakres prac
Nazwa.pl podchodzi poważnie do wytycznych zawartych w regulacji. Chcąc dopełnić wszelkich formalności i wymagań, przedstawiła Klientom ofertę, która pozwala zabezpieczyć ich przed ryzykiem poniesienia kary za nieprzestrzeganie przepisów. Jednak usługi świadczone na takim poziomie wiążą się z dodatkowym kosztem dla Klienta. O zmianach, dotyczących konieczności dostosowania do przepisów RODO, informowaliśmy naszych Klientów 26 marca 2018 roku,  zaś w dniu 25 kwietnia podaliśmy szczegółowe koszty związane z wymuszoną przez ustawodawcę zmianą. Wspominany w korespondencji z Klientami koszt wynika z zakresu prowadzonych analiz oraz stałego monitorowania przestrzegania przepisów.
Różne podejścia do kwestii przetwarzania danych osobowych 
Dbałość o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych  jest niezwykle istotna, szczególnie kiedy tyle mówi się o ich wykorzystywaniu. Doskonale przekonał się o tym Mark Zuckerberg, szef portalu społecznościowego Facebook, w kontekście właśnie tego, przed czym ma nas uchronić RODO, czyli przed wykorzystaniem danych osobowych bez naszej zgody i wiedzy. – Nazwa.pl dba o bezpieczeństwo danych Klientów i ich użytkowników, to dla naszej organizacji priorytet. Należy przypomnieć fakt, że firmy muszą być gotowe w dniu 25.05.2018 roku, a nie dopiero wdrażać rozwiązania - mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Każdy dostawca usług, który nie dostosuje swojej polityki przetwarzania danych osobowych do wytycznych RODO i nie będzie stale jej przestrzegał i monitorował, naraża siebie i swoich Klientów na kary, a te, przypomnę, nie są małe i zaczynają się od 10 milionów euro lub od 2% rocznego przychodu. Wybraliśmy podejście, które zabezpiecza naszych Klientów przed takimi konsekwencjami, nie chcemy czekać w nadziei, że temat rozejdzie się po kościach albo do momentu, w którym jakaś firma otrzyma karę finansową. Każdy, kto nie wprowadza w swoich usługach polityki przetwarzania danych osobowych, naraża Klientów na bardzo duże ryzyko – wyjaśnia Cebrat. – Rozumiemy, że część Klientów jest gotowa ponieść takie ryzyko i nie skorzysta z naszej oferty – dodaje.
Ważna decyzja 
Klienci nazwa.pl korzystający ze sklepu internetowego stają przed ważnym wyborem. Mogą mieć spokojną głowę i pewność, że firma dba o profesjonalne zabezpieczenie i przetwarzanie danych osobowych albo narazić się na wspominane ryzyko. – Zachęcamy do skorzystania z ochrony, jaką zapewnia gruntowny audyt z zakresu RODO oraz późniejsza profesjonalna obsługa zapewniająca przestrzeganie wszystkich procedur. Bezpieczeństwo to dla nas niezwykle istotne zagadnienie i poważnie podchodzimy do tej kwestii – mówi Krzysztof Cebrat. Ci Klienci, którzy przetwarzają dane osobowe i  nie skorzystają z proponowanego audytu, do momentu wprowadzenia rozporządzenia będą mogli swobodnie korzystać z usług, które pozostaną w pełni funkcjonalne. Po tym okresie umowa na świadczenie usług w związku z nowymi regulacjami wygaśnie.

*PwC, Jak duże będą kary finansowe za naruszenie przepisów RODO?, adres: https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html 

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to numer 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i świadczenia usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego serwery nazwa.pl umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych Data Center w Polsce.

puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Nazwa.pl otwiera Data Center w sercu globalnego Internetu

temu

Amsterdam i Frankfurt to dwie nowe lokalizacje klastrów serwerów największego polskiego dostawcy usług hostingowych i rejestratora domen – spółki nazwa.pl. Data Center znajdują się w samym sercu globalnych punktów wymiany danych DE-CIX i AMS-IX, w których w każdej sekundzie przesyłane jest ponad 12 Terabitów danych (12 Tbitps). Klienci spółki zyskali bezpośrednie połączenie z największymi globalnymi operatorami Internetu. Po uruchomieniu nowych Data Center, dostępna moc infrastruktury spółki wzrośnie do 140 MW.
Ile miejsca zajmuje współczesny Internet?

temu

10 jottabajtów, czyli 10 i 24 zera bajtów – tyle miejsca na serwerach według szacunków naukowców może zajmować współczesny Internet, a z każdą sekundą danych przebywa. Informacje te są rozproszone po całym globie i dostępne poprzez infrastrukturę sieciową.
Oświadczenie w sprawie ataków DDoS

temu

Nazwa.pl niemal codziennie spotyka się z atakami hackerskimi typu DDoS, na mniejszą bądź większą skalę, które skutecznie powstrzymuje. Takie incydenty wpisane są niejako w charakter działalności firmy, a nazwa.pl jest na nie przygotowana. Bezpieczeństwo danych, jak i usług Klientów firmy, jest dla niej najwyższym priorytetem.
Polski Internet bezpieczny jak nigdy NASK publikuje raport za pierwszy kwartał 2018 r.

temu

2,57 mln nazw - tyle domen z końcówką .pl jest utrzymywanych w Polsce według ostatniego raportu NASK za pierwszy kwartał 2018 roku. Jak wskazuje opracowanie, 68,44% nazw domen jest w rękach przedsiębiorców, a pozostałe 31,56% należy do osób fizycznych. W pierwszym kwartale 2018 roku codziennie przybywało średnio 2 738 nowych nazw. Nowością jest wzrost poziomu bezpieczeństwa polskiego Internetu dzięki zwiększeniu udziału domen chronionych przed cyberprzestępcami za pomocą protokołu DNSSEC - z 40 tys. do prawie 500 tys.

Domeny .pl, .eu oraz .com zabezpieczone protokołem DNSSEC Nazwa.pl rzuca wyzwanie cyberprzestępcom

Wszystkie domeny z końcówką .pl, .eu oraz .com zarejestrowane za pośrednictwem nazwa.pl zostały podpisane protokołem DNSSEC. Klienci firmy i internauci odwiedzający ich strony uzyskali w ten sposób dostęp do ochrony przed najczęściej spotykaną formą cyberataku, czyli phishingiem. Poprzez wprowadzone rozwiązanie nazwa.pl zabezpiecza ponad 90% wszystkich domen w Polsce chronionych tym protokołem.