Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl
Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Opublikowany

25 maja 2018 roku wchodzą w życie przepisy związane z ochroną danych osobowych, które nakładają szereg nowych obowiązków zarówno w stosunku do dostawców usług, jak i usługobiorców. Nazwa.pl podchodzi do kwestii bezpieczeństwa danych osobowych i przepisów regulujących ich przestrzeganie z należytą starannością. Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez unijnego ustawodawcę, zmuszeni jesteśmy wdrożyć procedury i przepisy obligujące naszych Klientów do dostosowania wszystkich aspektów związanych z przetwarzaniem danych osobowych do nowych regulacji.
Kogo dotyczy regulacja i koszty jej naruszenia
Każdy podmiot gospodarczy, czyli każda firma przetwarzająca dane osobowe, ma obowiązek należycie przechowywać i chronić dane swoich Klientów. Od momentu wejścia przepisów w życie, procedury stosowane w firmach muszą być w pełni zgodne z nowymi wymaganiami, pod rygorem nałożenia kar finansowych. Unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO jest stosowane wprost, czyli jest wiążącym prawem dla wszystkich przedsiębiorców oraz zastępuje przepisy dotychczasowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych. Naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4 % wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa*.
Geneza kosztów i zakres prac
Nazwa.pl podchodzi poważnie do wytycznych zawartych w regulacji. Chcąc dopełnić wszelkich formalności i wymagań, przedstawiła Klientom ofertę, która pozwala zabezpieczyć ich przed ryzykiem poniesienia kary za nieprzestrzeganie przepisów. Jednak usługi świadczone na takim poziomie wiążą się z dodatkowym kosztem dla Klienta. O zmianach, dotyczących konieczności dostosowania do przepisów RODO, informowaliśmy naszych Klientów 26 marca 2018 roku,  zaś w dniu 25 kwietnia podaliśmy szczegółowe koszty związane z wymuszoną przez ustawodawcę zmianą. Wspominany w korespondencji z Klientami koszt wynika z zakresu prowadzonych analiz oraz stałego monitorowania przestrzegania przepisów.
Różne podejścia do kwestii przetwarzania danych osobowych 
Dbałość o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych  jest niezwykle istotna, szczególnie kiedy tyle mówi się o ich wykorzystywaniu. Doskonale przekonał się o tym Mark Zuckerberg, szef portalu społecznościowego Facebook, w kontekście właśnie tego, przed czym ma nas uchronić RODO, czyli przed wykorzystaniem danych osobowych bez naszej zgody i wiedzy. – Nazwa.pl dba o bezpieczeństwo danych Klientów i ich użytkowników, to dla naszej organizacji priorytet. Należy przypomnieć fakt, że firmy muszą być gotowe w dniu 25.05.2018 roku, a nie dopiero wdrażać rozwiązania - mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Każdy dostawca usług, który nie dostosuje swojej polityki przetwarzania danych osobowych do wytycznych RODO i nie będzie stale jej przestrzegał i monitorował, naraża siebie i swoich Klientów na kary, a te, przypomnę, nie są małe i zaczynają się od 10 milionów euro lub od 2% rocznego przychodu. Wybraliśmy podejście, które zabezpiecza naszych Klientów przed takimi konsekwencjami, nie chcemy czekać w nadziei, że temat rozejdzie się po kościach albo do momentu, w którym jakaś firma otrzyma karę finansową. Każdy, kto nie wprowadza w swoich usługach polityki przetwarzania danych osobowych, naraża Klientów na bardzo duże ryzyko – wyjaśnia Cebrat. – Rozumiemy, że część Klientów jest gotowa ponieść takie ryzyko i nie skorzysta z naszej oferty – dodaje.
Ważna decyzja 
Klienci nazwa.pl korzystający ze sklepu internetowego stają przed ważnym wyborem. Mogą mieć spokojną głowę i pewność, że firma dba o profesjonalne zabezpieczenie i przetwarzanie danych osobowych albo narazić się na wspominane ryzyko. – Zachęcamy do skorzystania z ochrony, jaką zapewnia gruntowny audyt z zakresu RODO oraz późniejsza profesjonalna obsługa zapewniająca przestrzeganie wszystkich procedur. Bezpieczeństwo to dla nas niezwykle istotne zagadnienie i poważnie podchodzimy do tej kwestii – mówi Krzysztof Cebrat. Ci Klienci, którzy przetwarzają dane osobowe i  nie skorzystają z proponowanego audytu, do momentu wprowadzenia rozporządzenia będą mogli swobodnie korzystać z usług, które pozostaną w pełni funkcjonalne. Po tym okresie umowa na świadczenie usług w związku z nowymi regulacjami wygaśnie.

*PwC, Jak duże będą kary finansowe za naruszenie przepisów RODO?, adres: https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html 

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to numer 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i świadczenia usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego serwery nazwa.pl umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych Data Center w Polsce.

puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Nazwa.pl zwiększa swoją moc! Nowe Data Center ruszyło z połową maja

temu

Nazwa.pl, nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych, uruchomiła kolejne Data Center, zwiększając moc infrastruktury do 41 MW oraz podnosząc poziom bezpieczeństwa swoich Klientów. Nowe klastry serwerów znajdują się w nowoczesnym, kompleksowo wyposażonym centrum danych firmy Atman S.A. w Warszawie. Ulokowanie Data Center w sercu Polski zapewnia dostęp do krajowych, europejskich i światowych punktów wymiany ruchu sieci Internet.
Domeny .pl, .eu oraz .com zabezpieczone protokołem DNSSEC Nazwa.pl rzuca wyzwanie cyberprzestępcom

temu

Wszystkie domeny z końcówką .pl, .eu oraz .com zarejestrowane za pośrednictwem nazwa.pl zostały podpisane protokołem DNSSEC. Klienci firmy i internauci odwiedzający ich strony uzyskali w ten sposób dostęp do ochrony przed najczęściej spotykaną formą cyberataku, czyli phishingiem. Poprzez wprowadzone rozwiązanie nazwa.pl zabezpiecza ponad 90% wszystkich domen w Polsce chronionych tym protokołem.
21 lat sukcesów nazwa.pl

temu

Kiedy to 21 lat temu Piotr Nowak z 500 złotymi w kieszeni zakładał firmę NetArt, późniejszą nazwa.pl, nie spodziewał się, że dwie dekady później jego dzieło stanie się ogólnopolskim liderem branży domen i usług hostingowych. Spółka, założona 14 kwietnia 1997 roku, przez cały okres swojej działalności miała znaczący wpływ na branżę Internetową w Polsce, umożliwiając swoim klientom pojawienie się w sieci i budowę ich biznesu.
Webhostingtalk.pl i WHT.pl w nowej odsłonie

temu

Najpopularniejsze w Polsce forum i portal dla profesjonalistów zajmujących się branżą hostingową właśnie przeszły zmiany. Nowe funkcjonalności, aktualizacja danych i odświeżona szata graficzna ułatwią użytkownikom prowadzenie dyskusji i wymianę wiedzy. 

Domeny .pl, .eu oraz .com zabezpieczone protokołem DNSSEC Nazwa.pl rzuca wyzwanie cyberprzestępcom

Wszystkie domeny z końcówką .pl, .eu oraz .com zarejestrowane za pośrednictwem nazwa.pl zostały podpisane protokołem DNSSEC. Klienci firmy i internauci odwiedzający ich strony uzyskali w ten sposób dostęp do ochrony przed najczęściej spotykaną formą cyberataku, czyli phishingiem. Poprzez wprowadzone rozwiązanie nazwa.pl zabezpiecza ponad 90% wszystkich domen w Polsce chronionych tym protokołem.