Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl
Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Opublikowany

25 maja 2018 roku wchodzą w życie przepisy związane z ochroną danych osobowych, które nakładają szereg nowych obowiązków zarówno w stosunku do dostawców usług, jak i usługobiorców. Nazwa.pl podchodzi do kwestii bezpieczeństwa danych osobowych i przepisów regulujących ich przestrzeganie z należytą starannością. Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez unijnego ustawodawcę, zmuszeni jesteśmy wdrożyć procedury i przepisy obligujące naszych Klientów do dostosowania wszystkich aspektów związanych z przetwarzaniem danych osobowych do nowych regulacji.
Kogo dotyczy regulacja i koszty jej naruszenia
Każdy podmiot gospodarczy, czyli każda firma przetwarzająca dane osobowe, ma obowiązek należycie przechowywać i chronić dane swoich Klientów. Od momentu wejścia przepisów w życie, procedury stosowane w firmach muszą być w pełni zgodne z nowymi wymaganiami, pod rygorem nałożenia kar finansowych. Unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO jest stosowane wprost, czyli jest wiążącym prawem dla wszystkich przedsiębiorców oraz zastępuje przepisy dotychczasowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych. Naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4 % wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa*.
Geneza kosztów i zakres prac
Nazwa.pl podchodzi poważnie do wytycznych zawartych w regulacji. Chcąc dopełnić wszelkich formalności i wymagań, przedstawiła Klientom ofertę, która pozwala zabezpieczyć ich przed ryzykiem poniesienia kary za nieprzestrzeganie przepisów. Jednak usługi świadczone na takim poziomie wiążą się z dodatkowym kosztem dla Klienta. O zmianach, dotyczących konieczności dostosowania do przepisów RODO, informowaliśmy naszych Klientów 26 marca 2018 roku,  zaś w dniu 25 kwietnia podaliśmy szczegółowe koszty związane z wymuszoną przez ustawodawcę zmianą. Wspominany w korespondencji z Klientami koszt wynika z zakresu prowadzonych analiz oraz stałego monitorowania przestrzegania przepisów.
Różne podejścia do kwestii przetwarzania danych osobowych 
Dbałość o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych  jest niezwykle istotna, szczególnie kiedy tyle mówi się o ich wykorzystywaniu. Doskonale przekonał się o tym Mark Zuckerberg, szef portalu społecznościowego Facebook, w kontekście właśnie tego, przed czym ma nas uchronić RODO, czyli przed wykorzystaniem danych osobowych bez naszej zgody i wiedzy. – Nazwa.pl dba o bezpieczeństwo danych Klientów i ich użytkowników, to dla naszej organizacji priorytet. Należy przypomnieć fakt, że firmy muszą być gotowe w dniu 25.05.2018 roku, a nie dopiero wdrażać rozwiązania - mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Każdy dostawca usług, który nie dostosuje swojej polityki przetwarzania danych osobowych do wytycznych RODO i nie będzie stale jej przestrzegał i monitorował, naraża siebie i swoich Klientów na kary, a te, przypomnę, nie są małe i zaczynają się od 10 milionów euro lub od 2% rocznego przychodu. Wybraliśmy podejście, które zabezpiecza naszych Klientów przed takimi konsekwencjami, nie chcemy czekać w nadziei, że temat rozejdzie się po kościach albo do momentu, w którym jakaś firma otrzyma karę finansową. Każdy, kto nie wprowadza w swoich usługach polityki przetwarzania danych osobowych, naraża Klientów na bardzo duże ryzyko – wyjaśnia Cebrat. – Rozumiemy, że część Klientów jest gotowa ponieść takie ryzyko i nie skorzysta z naszej oferty – dodaje.
Ważna decyzja 
Klienci nazwa.pl korzystający ze sklepu internetowego stają przed ważnym wyborem. Mogą mieć spokojną głowę i pewność, że firma dba o profesjonalne zabezpieczenie i przetwarzanie danych osobowych albo narazić się na wspominane ryzyko. – Zachęcamy do skorzystania z ochrony, jaką zapewnia gruntowny audyt z zakresu RODO oraz późniejsza profesjonalna obsługa zapewniająca przestrzeganie wszystkich procedur. Bezpieczeństwo to dla nas niezwykle istotne zagadnienie i poważnie podchodzimy do tej kwestii – mówi Krzysztof Cebrat. Ci Klienci, którzy przetwarzają dane osobowe i  nie skorzystają z proponowanego audytu, do momentu wprowadzenia rozporządzenia będą mogli swobodnie korzystać z usług, które pozostaną w pełni funkcjonalne. Po tym okresie umowa na świadczenie usług w związku z nowymi regulacjami wygaśnie.

*PwC, Jak duże będą kary finansowe za naruszenie przepisów RODO?, adres: https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html 

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to numer 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i świadczenia usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego serwery nazwa.pl umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych Data Center w Polsce.

puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Polskie strony WWW coraz bezpieczniejsze

temu

Pomiędzy czerwcem a wrześniem tego roku ilość domen zabezpieczonych certyfikatem SSL w polskim Internecie wzrosła trzykrotnie, dzięki czemu w Polsce funkcjonuje obecnie ponad 734 tysiące bezpiecznych adresów. Tak intensywny wzrost poziomu bezpieczeństwa jest wynikiem dostarczenia klientom firmy nazwa.pl ponad 500 tysięcy certyfikatów SSL oraz zmian, jakie miały miejsce w przeglądarce Chrome.
Oświadczenie - pozew i doniesienie do prokuratury

temu

W związku z rozpowszechnianiem przez pana Marcina Kuśmierza, prezesa zarządu spółki home.pl S.A., nieprawdziwych i wprowadzających w błąd wiadomości pod adresem spółki nazwa.pl sp. z o.o., naruszających jej dobre imię i w konsekwencji narażających spółkę na utratę zaufania swoich klientów, pełnomocnik nazwa.pl sp. z o.o. złożył w krakowskiej prokuraturze zawiadomienie o możliwości popełnienia przez Marcina Kuśmierza przestępstwa, polegającego na pomówieniu spółki nazwa.pl sp. z o.o., tj. o czyn z art. 212 § 2 kodeksu karnego, zagrożony karą grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
TLS 1.3 debiutuje w Polsce na masową skalę

temu

Najnowszy protokół bezpieczeństwa TLS 1.3 - Transport Layer Security, będący rozwinięciem protokołu SSL, został wdrożony na masową skalę przez nazwa.pl. Rozwiązanie to jest również  wdrażane przez światowych gigantów technologicznych, takich jak Google czy Facebook. Zapewnia ono ochronę wychodzącego i przychodzącego ruchu oraz daje gwarancję, że informacje zostały przesłane w niezmodyfikowanej formie. Działanie TLS  1.3 sprowadza się w skrócie do tego, że dane internautów są po prostu bezpieczne.