Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl
Kopiuj tekst
Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

Komunikat prasowy: RODO – dostosowanie do przepisów przez nazwa.pl

25 maja 2018 roku wchodzą w życie przepisy związane z ochroną danych osobowych, które nakładają szereg nowych obowiązków zarówno w stosunku do dostawców usług, jak i usługobiorców. Nazwa.pl podchodzi do kwestii bezpieczeństwa danych osobowych i przepisów regulujących ich przestrzeganie z należytą starannością. Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez unijnego ustawodawcę, zmuszeni jesteśmy wdrożyć procedury i przepisy obligujące naszych Klientów do dostosowania wszystkich aspektów związanych z przetwarzaniem danych osobowych do nowych regulacji.
Kogo dotyczy regulacja i koszty jej naruszenia
Każdy podmiot gospodarczy, czyli każda firma przetwarzająca dane osobowe, ma obowiązek należycie przechowywać i chronić dane swoich Klientów. Od momentu wejścia przepisów w życie, procedury stosowane w firmach muszą być w pełni zgodne z nowymi wymaganiami, pod rygorem nałożenia kar finansowych. Unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO jest stosowane wprost, czyli jest wiążącym prawem dla wszystkich przedsiębiorców oraz zastępuje przepisy dotychczasowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych. Naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4 % wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa*.
Geneza kosztów i zakres prac
Nazwa.pl podchodzi poważnie do wytycznych zawartych w regulacji. Chcąc dopełnić wszelkich formalności i wymagań, przedstawiła Klientom ofertę, która pozwala zabezpieczyć ich przed ryzykiem poniesienia kary za nieprzestrzeganie przepisów. Jednak usługi świadczone na takim poziomie wiążą się z dodatkowym kosztem dla Klienta. O zmianach, dotyczących konieczności dostosowania do przepisów RODO, informowaliśmy naszych Klientów 26 marca 2018 roku,  zaś w dniu 25 kwietnia podaliśmy szczegółowe koszty związane z wymuszoną przez ustawodawcę zmianą. Wspominany w korespondencji z Klientami koszt wynika z zakresu prowadzonych analiz oraz stałego monitorowania przestrzegania przepisów.
Różne podejścia do kwestii przetwarzania danych osobowych 
Dbałość o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych  jest niezwykle istotna, szczególnie kiedy tyle mówi się o ich wykorzystywaniu. Doskonale przekonał się o tym Mark Zuckerberg, szef portalu społecznościowego Facebook, w kontekście właśnie tego, przed czym ma nas uchronić RODO, czyli przed wykorzystaniem danych osobowych bez naszej zgody i wiedzy. – Nazwa.pl dba o bezpieczeństwo danych Klientów i ich użytkowników, to dla naszej organizacji priorytet. Należy przypomnieć fakt, że firmy muszą być gotowe w dniu 25.05.2018 roku, a nie dopiero wdrażać rozwiązania - mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Każdy dostawca usług, który nie dostosuje swojej polityki przetwarzania danych osobowych do wytycznych RODO i nie będzie stale jej przestrzegał i monitorował, naraża siebie i swoich Klientów na kary, a te, przypomnę, nie są małe i zaczynają się od 10 milionów euro lub od 2% rocznego przychodu. Wybraliśmy podejście, które zabezpiecza naszych Klientów przed takimi konsekwencjami, nie chcemy czekać w nadziei, że temat rozejdzie się po kościach albo do momentu, w którym jakaś firma otrzyma karę finansową. Każdy, kto nie wprowadza w swoich usługach polityki przetwarzania danych osobowych, naraża Klientów na bardzo duże ryzyko – wyjaśnia Cebrat. – Rozumiemy, że część Klientów jest gotowa ponieść takie ryzyko i nie skorzysta z naszej oferty – dodaje.
Ważna decyzja 
Klienci nazwa.pl korzystający ze sklepu internetowego stają przed ważnym wyborem. Mogą mieć spokojną głowę i pewność, że firma dba o profesjonalne zabezpieczenie i przetwarzanie danych osobowych albo narazić się na wspominane ryzyko. – Zachęcamy do skorzystania z ochrony, jaką zapewnia gruntowny audyt z zakresu RODO oraz późniejsza profesjonalna obsługa zapewniająca przestrzeganie wszystkich procedur. Bezpieczeństwo to dla nas niezwykle istotne zagadnienie i poważnie podchodzimy do tej kwestii – mówi Krzysztof Cebrat. Ci Klienci, którzy przetwarzają dane osobowe i  nie skorzystają z proponowanego audytu, do momentu wprowadzenia rozporządzenia będą mogli swobodnie korzystać z usług, które pozostaną w pełni funkcjonalne. Po tym okresie umowa na świadczenie usług w związku z nowymi regulacjami wygaśnie.

*PwC, Jak duże będą kary finansowe za naruszenie przepisów RODO?, adres: https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html 

Nazwa.pl sp. z o.o.
Nazwa.pl to nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1 000 000 Klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Nazwa.pl wyznacza standardy dotyczące bezpieczeństwa w polskim Internecie i w ramach tych działań firma zabezpieczyła ponad 600 000 domen, zarejestrowanych w nazwa.pl i obsługiwanych na serwerach DNS Anycast nazwa.pl, komercyjnymi certyfikatami nazwaSSL DV. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług, bezpieczeństwa danych i wsparcia posprzedażowego.

large_puchar.jpg
Powiązane artykuły
Największa polska firma hostingowa chroni prywatność użytkowników, wprowadzając standard DNS over TLS

Ilu osobom udostępnilibyście historię swojej przeglądarki? Niestety robicie to codziennie, nie mając tego świadomości. O tym jak ważna jest prywatność w sieci przypomina retoryczne pytanie skierowane do Marka Zuckerberga przez senatora Richarda Durbina - zapytał on, czy właściciel Facebooka podzieli się z wszystkimi nazwą hotelu, w którym przebywa?
Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS oraz zapewnia im błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu.
Firefox 62 liderem polskiego rynku przeglądarek z obsługą TLS 1.3

Najnowsza wersja popularnej przeglądarki Mozilla Firefox w dwa tygodnie od premiery została zainstalowana przez większość użytkowników polskiego Internetu korzystających z jej poprzedniej wersji. Popularność tej przeglądarki w Polsce jest duża, obecnie ok. 32%* użytkowników do przeglądania stron WWW wykorzystuje właśnie „liska” od Mozilli.
Nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS

Według badań 37% przedsiębiorców twierdzi, że atak DDoS zaszkodził reputacji ich firmy, całkowicie podważając zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Tego typu cyberprzestępstwa są jednym z największych problemów współczesnego Internetu, a ich skala rośnie z roku na rok. Rozwiązanie w postaci technologii DNS Anycast wprowadzone przez nazwa.pl oraz uruchomienie Scrubbing Center  minimalizują ryzyko zagrożenia tym groźnym zjawiskiem, chroniąc klientów nazwa.pl przed tego typu atakami ze strony cyberprzestępców, dokonywanymi nawet z milionów komputerów z sieci Internet.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.