Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe

Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe

Opublikowany

Największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych wycofuje z oferty sklepy internetowe. Posunięcie to zaskakuje tym bardziej, że polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie, a jego wartość w 2018 roku przekroczy 40 miliardów złotych. Dlaczego nazwa.pl wycofuje się z dostarczania tego typu usług?

U podstawy decyzji leżą dane z polskiego rynku, światowe trendy w zakresie e-commerce oraz zmiany wymuszone dostosowaniem do wymagań europejskiego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych – RODO. Jak podkreśla zarząd firmy, wszyscy Klienci, którzy przeszli audyt dotyczący oceny zgodności z unijnym rozporządzeniem, mogą nadal korzystać z usług sklepów internetowych zakupionych za pośrednictwem nazwa.pl. – Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja – tłumaczy Cebrat.
Krzysztof Cebrat.jpg
Rosnące wymagania wobec dostawców 
Nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych zaczną obowiązywać od 25 maja i będą dotyczyć wszystkich podmiotów przechowujących takie informacje. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, na co zwracali uwagę już na początku tego roku autorzy raportu „E-commerce 2018”, sporządzonego przez portal Interaktywnie.com*. Warto dodać, że naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa**. Jednak regulacja RODO to tylko jeden z powodów, dla których nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe. – Nazwa.pl, jako firma nr 1 w Polsce, dostarcza usługi o najwyższym poziomie jakości oraz bezpieczeństwa, wytwarzane i administrowane przez wysokiej klasy specjalistów i inżynierów pracujących dla spółki. W przypadku aplikacji sklepowych konieczna jest jednak współpraca z zewnętrznymi, wyspecjalizowanymi Partnerami dostarczającymi oprogramowanie, co niesie ze sobą różne ryzyka w zakresie działania tych aplikacji, oraz profesjonalizmu obsługi posprzedażowej oferowanej Klientom nazwa.pl. Z jednej strony przyzwyczajamy Klientów do najwyższych standardów świadczonych usług, takich jak hosting czy VPS, z drugiej zaś - w przypadku sklepu - nie mamy wpływu na jakość samego oprogramowania oraz jego wsparcia posprzedażowego oferowanego przez Partnerów, co dla spółki nazwa.pl jest nieakceptowalne z uwagi na naszą dbałość o poziom dostarczanych usług – dodaje Krzysztof Cebrat.

Sklep internetowy to duża inwestycja
 Właściciele sklepów, aby móc realnie konkurować z największymi, muszą cały czas inwestować zarówno w szeroko rozumiany marketing, jak i rozwiązania wspierające bezpieczeństwo. Jak pokazują wyniki „Raportu z polskich sklepów internetowych 2017”***, w związku z ostrzeżeniem Google o niewyświetlaniu „niebezpiecznych” stron, prawie połowa badanych sklepów wprowadziła certyfikat SSL, który stanowi realny koszt dla właściciela sklepu. A to nie koniec wydatków. Nowoczesny marketing, odświeżenie wizualne sklepu oraz oczekiwania Klientów, takie jak darmowa przesyłka, znacząco obniżają rentowność przedsięwzięcia, co w szczególności odczuwają małe podmioty. Najwięcej, bo aż 40%, sklepów działa poniżej 1 roku, a zaledwie 10% prowadzonych jest od 4 do 5 lat.****    
Kurczący się rynek 
Jak wskazują dane, przychody ze sklepu internetowego w początkowym okresie jego działalności dla większości właścicieli są dodatkową formą zarobku*****. – Rynek e-commerce należy do dużych graczy: Allegro, Amazon, Zalando, to przykłady platform, które zapewniają zarówno jakość, jak i bezpieczeństwo świadczonych usług. Te podmioty inwestują w rozwiązania z zakresu wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję i sieci afiliacyjne. Mogą także oferować darmową dostawę i szereg innych udogodnień, które są poza zasięgiem małego sklepu. Dominacja dużych platform handlowych oraz polityka sprzedaży sklepów sieciowych, ukierunkowana na synergię wszystkich kanałów w postaci strategii omnichannel, wskazują na kurczenie się rynku małych sklepów internetowych – tłumaczy Cebrat. Nie dziwi zatem fakt, że nazwa.pl wycofała się z oferty sklepów internetowych. Czy wpłynie to na działalność spółki?  

Bezpieczeństwo i jakość usług
Zarząd firmy jasno określił kierunek, w jakim będzie systematycznie podążać. Jest to przede wszystkim bezpieczeństwo infrastrukturalne, systemowe i prawne. Takie podejście ma zapewnić firmie odpowiednią skalę działalności. – Skupienie na szeroko rozumianym bezpieczeństwie to zauważalny trend zarówno na świecie, jak i w Polsce – tłumaczy Cebrat. –W tym obszarze nie idziemy na kompromis, co doceniają nasi Klienci – dodaje. Jak widać po ostatnich działaniach, nazwa.pl skutecznie realizuje przejętą strategię. W ostatnim czasie firma podpisała wszystkie nazwy domen swoich Klientów protokołem DNSSEC, pokrywając tym samym ponad 90% rynku domen w Polsce zabezpieczonych za pomocą tego rozwiązania. Kolejnym elementem są inwestycje infrastrukturalne gwarantujące podwyższenie poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług hostingowych oraz łączny wzrost mocy wszystkich Data Center firmy do wartości 41 MW. A to nie koniec planów firmy związanych z rozwojem. – Skupiamy się na najważniejszych dla nas kwestiach, czyli bezpieczeństwie, jakości oferowanych usług i rozbudowie infrastruktury, która umożliwi nam ciągły rozwój, nie tylko na polskim rynku – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

Nazwa.pl sp. z o.o. 
Nazwa.pl to nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1 000 000 Klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Nazwa.pl wyznacza standardy dotyczące bezpieczeństwa w polskim Internecie i w ramach tych działań firma zabezpieczyła ponad 600 000 domen, zarejestrowanych w nazwa.pl i obsługiwanych na serwerach DNS Anycast nazwa.pl, komercyjnymi certyfikatami nazwaSSL DV. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług, bezpieczeństwa danych i wsparcia posprzedażowego.

large_puchar.jpg

*www.interaktywnie.com/biznes/raporty
** https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html
*** https://www.shoper.pl/static/raporty/raport-shoper-2017.pdf
**** Idem
***** Idem 

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe.pdf

pdf | 331 KB

Pobierz
Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe.docx

docx | 193 KB

Pobierz
Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe.txt

txt | 6,92 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

temu

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS oraz zapewnia im błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu.
Firefox 62 liderem polskiego rynku przeglądarek z obsługą TLS 1.3

temu

Najnowsza wersja popularnej przeglądarki Mozilla Firefox w dwa tygodnie od premiery została zainstalowana przez większość użytkowników polskiego Internetu korzystających z jej poprzedniej wersji. Popularność tej przeglądarki w Polsce jest duża, obecnie ok. 32%* użytkowników do przeglądania stron WWW wykorzystuje właśnie „liska” od Mozilli.
Nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS

temu

Według badań 37% przedsiębiorców twierdzi, że atak DDoS zaszkodził reputacji ich firmy, całkowicie podważając zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Tego typu cyberprzestępstwa są jednym z największych problemów współczesnego Internetu, a ich skala rośnie z roku na rok. Rozwiązanie w postaci technologii DNS Anycast wprowadzone przez nazwa.pl oraz uruchomienie Scrubbing Center  minimalizują ryzyko zagrożenia tym groźnym zjawiskiem, chroniąc klientów nazwa.pl przed tego typu atakami ze strony cyberprzestępców, dokonywanymi nawet z milionów komputerów z sieci Internet.
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.