ICANN wymaga ukrycia danych osobowych abonentów Nazwa.pl jako jedyna odpowiada wdrożeniem

ICANN wymaga ukrycia danych osobowych abonentów Nazwa.pl jako jedyna odpowiada wdrożeniem

Opublikowany

Najnowsze wytyczne ICANN w zakresie rozporządzenia RODO, dotyczące rejestratorów nazw domen globalnych, obligują ich do ochrony danych abonentów. W praktyce oznacza to jedno - każda firma rejestrująca domeny globalne zobligowana jest do niewyświetlania danych abonentów w publicznym rejestrze WHOIS. Jedyną polską firmą gotową na ten wymóg jest nazwa.pl, która wprowadziła rozwiązanie ukrywające dane abonentów posiadających domeny globalne.

Nazwa.pl, jako jedyny rejestrator w Polsce, spełniła wymóg ICANN - Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, dotyczący publicznego rejestru WHOIS. Firma ukryła dane osobowe Abonentów, którzy posiadają domenę zakupioną za pośrednictwem tego rejestratora. ICANN przekazała do swoich partnerów szczegółowe wytyczne obligujące ich do ochrony danych abonentów domen globalnych zaledwie trzy dni przed wejściem w życie rozporządzenia RODO.
Nazwa.pl jest pierwszą firmą w Polsce, która zawarła bezpośrednią umowę z ICANN i dzięki temu jako jedyna firma w kraju rejestruje domeny globalne bez pośredników. To unikalne w skali kraju porozumienie oraz zaangażowanie specjalistów nazwa.pl zaowocowało tym, że firma jako jedyna w Polsce sprostała oczekiwaniom ICANN. Nazwa.pl wprowadziła unikatową na rynku usługę Ochrony Danych Abonenta.  – Niezwykle poważnie podchodzimy do kwestii związanych z ochroną danych osobowych, a co za tym idzie - bezpieczeństwa naszych Abonentów. Wierzymy, że jesteśmy odpowiedzialni za to, jak przestrzegane są przepisy. Angażując naszych specjalistów, pokazujemy, że mimo bardzo niewielkiej ilości czasu potrafimy wdrożyć szybko i sprawnie rozwiązania wymagane europejskim rozporządzeniem. W tej sytuacji można jednak rzec z przymrużeniem oka, że jesteśmy na tyle sprawdzonym i zaufanym Partnerem ICANN, że amerykanie wiedzieli, iż wystarczą nam trzy dni na wdrożenie RODO dla domen globalnych. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Krzysztof Cebrat.jpg
Nazwa.pl to największy rejestrator domen i usług hostingowych w Polsce, o czym świadczą niezależne badania rynku: chociażby opublikowany 24.05.2018 r. branżowy raport NASK – niezależnego Państwowego Instytutu Badawczego, jasno wskazujący nazwa.pl jako firmę nr 1 w Polsce (raport NASK). Pozostałe firmy działające w Polsce, takie jak np. home.pl (druga pod względem udziału w rynku domen), które mają w swojej ofercie domeny globalne, korzystają z pośredników, którzy po drodze miewają kolejnych podwykonawców. W efekcie dane osobowe Klientów takich firm jak home.pl są przetwarzane i przesyłane przez kilka systemów, co istotnie zwiększa ryzyko utraty lub wrogiego przejęcia tych informacji.
ICANN , to amerykańska instytucja odpowiedzialna m.in. za nadzór nad działaniem serwerów DNS na całym świecie. Właśnie dzięki tej organizacji możemy rejestrować domeny z końcówką .com, .org, .biz oraz inne domeny tzw. najwyższego poziomu. Nazwa.pl, bezpośrednio współpracując z globalnym rejestrem, błyskawicznie wprowadziła jego zalecenia, dzięki czemu abonenci mają pewność, że ich dane, zgodnie z rozporządzeniem RODO i są należycie chronione.

Nazwa.pl sp. z o.o. 
Nazwa.pl to nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1 000 000 Klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Nazwa.pl wyznacza standardy dotyczące bezpieczeństwa w polskim Internecie i w ramach tych działań firma zabezpieczyła ponad 600 000 domen, zarejestrowanych w nazwa.pl i obsługiwanych na serwerach DNS Anycast nazwa.pl, komercyjnymi certyfikatami nazwaSSL DV. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług, bezpieczeństwa danych i wsparcia posprzedażowego.

large_puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Krzysztof Cebrat.jpg

grafika | 635 KB

Pobierz
nazwa 1.jpg

grafika | 456 KB

Pobierz
ICANN wymaga ukrycia danych osobowych abonentów.docx

docx | 194 KB

Pobierz
ICANN wymaga ukrycia danych osobowych abonentów.pdf

pdf | 318 KB

Pobierz
ICANN wymaga ukrycia danych osobowych abonentów.txt

txt | 3,79 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

temu

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS oraz zapewnia im błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu.
Firefox 62 liderem polskiego rynku przeglądarek z obsługą TLS 1.3

temu

Najnowsza wersja popularnej przeglądarki Mozilla Firefox w dwa tygodnie od premiery została zainstalowana przez większość użytkowników polskiego Internetu korzystających z jej poprzedniej wersji. Popularność tej przeglądarki w Polsce jest duża, obecnie ok. 32%* użytkowników do przeglądania stron WWW wykorzystuje właśnie „liska” od Mozilli.
Nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS

temu

Według badań 37% przedsiębiorców twierdzi, że atak DDoS zaszkodził reputacji ich firmy, całkowicie podważając zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Tego typu cyberprzestępstwa są jednym z największych problemów współczesnego Internetu, a ich skala rośnie z roku na rok. Rozwiązanie w postaci technologii DNS Anycast wprowadzone przez nazwa.pl oraz uruchomienie Scrubbing Center  minimalizują ryzyko zagrożenia tym groźnym zjawiskiem, chroniąc klientów nazwa.pl przed tego typu atakami ze strony cyberprzestępców, dokonywanymi nawet z milionów komputerów z sieci Internet.
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.