200 000 certyfikatów SSL w nazwa.pl!
 200 000 certyfikatów SSL w nazwa.pl!

200 000 certyfikatów SSL w nazwa.pl!

Opublikowany

Google wprowadziło długo zapowiadaną zmianę dotyczącą szyfrowania protokołu HTTP.  Od teraz każda strona, która nie posiada zabezpieczenia w formie certyfikatu SSL, chroniącego dane użytkownika, będzie oznaczana jako niebezpieczna. Tymczasem nazwa.pl wydała już ponad 200 tys. z planowanych 500 tys. certyfikatów SSL, które mają otrzymać klienci firmy w ramach posiadanych domen.  

Mimo tego, że właściciele stron WWW mieli dużo czasu na dostosowanie się do zmiany, jaką zapowiadało Google, tuż przed jej wprowadzeniem rynek nadal niechętnie reagował na zapowiedzi twórców najpopularniejszej przeglądarki internetowej. Podobne zmiany zapowiedziała także Mozilla w Firefoxie. Dostawcy przeglądarek jasno wyznaczyli kierunek związany ze zwiększaniem poziomu bezpieczeństwa użytkowników stron WWW.
Tymczasem w ubiegłym tygodniu Internet obiegła informacja o rozpoczęciu wydawania certyfikatów SSL dla ponad 500 tys. domen przez nazwa.pl w ramach opłaty za domeny internetowe. To nowość, gdyż do tej pory, aby wdrożyć certyfikat SSL DV chroniący stronę WWW, należało zakupić komercyjny certyfikat SSL w rynkowej cenie ponad 100 zł. Alternatywą było skorzystanie z darmowego rozwiązania Let’s Encrypt. Darmowe rozwiązanie nie oznacza jednak, że jego zastosowanie nie wiąże się z kosztami, gdyż niewielu operatorów w Polsce zdecydowało się na automatyczną instalację i wyręczenie klientów w tym zakresie. Wdrożenie  Let’s Encrypt powoduje duże koszty związane z wynajęciem specjalisty IT do instalacji takiego certyfikatu. W dodatku certyfikaty Let’s Encrypt wystawiane są na 3 miesięczny okres ważności, podczas gdy komercyjne certyfikaty zaoferowane przez nazwa.pl mają ważność 12 miesięcy. Od klientów, którzy byli zmuszeni instalować certyfikaty Let’s Encrypt na swoim serwerze wymagało to cztery razy więcej pracy w ciągu roku niż w przypadku zakupu komercyjnego certyfikatu SSL i instalacji go na swoim serwerze. Jeżeli nawet klient zainwestował w automatyzację procesu odnawiania certyfikatu, to i tak takie wymiany certyfikatów wymagały nadzoru ze strony specjalisty IT, którego wynagrodzenie wynosi więcej niż jednorazowy koszt komercyjnego certyfikatu.
Jak wynika z danych nazwa.pl, po tygodniu od rozpoczęcia nadawania certyfikatów SSL zostało wydane i zainstalowane już ponad 200 000 certyfikatów nazwaSSL DV, co zapewne czyni tę firmę już na dzień dzisiejszy liderem rynku w tej dziedzinie, gdyż na stronie innej dużej firmy hostingowej można było jeszcze kilka dni temu przeczytać, że obsługiwała ona 110 000 certyfikatów SSL. Wynik został więc już przebity o 100%.
Nadawanie certyfikatów SSL to proces czasochłonny, dlatego nazwa.pl poinformowała swoich klientów o tym, że cała operacja może potrwać nawet do 4 tygodni. Jak jednak widzimy, w przeciągu 7 dni zostały wystawione certyfikaty dla już 40% wszystkich domen, które nazwa.pl planuje zabezpieczyć. Jak zapewnia firma, dla domen nowo rejestrowanych i przenoszonych do nazwa.pl od innych rejestratorów, proces nadawania certyfikatów SSL odbywa się w przeciągu 24 h. Jeżeli tempo nadawania i instalacji certyfikatów zostanie utrzymane, to w pierwszym tygodniu sierpnia wszystkie domeny klientów nazwa.pl zostaną zabezpieczone.

Źródło: http://web.archive.org/web/20180711092611/http://home.pl/


Nazwa.pl sp. z o.o. 

Nazwa.pl to nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1 000 000 Klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Nazwa.pl wyznacza standardy dotyczące bezpieczeństwa w polskim Internecie i w ramach tych działań firma zabezpieczyła ponad 600 000 domen, zarejestrowanych w nazwa.pl i obsługiwanych na serwerach DNS Anycast nazwa.pl, komercyjnymi certyfikatami nazwaSSL DV. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług, bezpieczeństwa danych i wsparcia posprzedażowego.

large_puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

200 000 certyfikatów SSL w nazwa.pl!.docx

docx | 189 KB

Pobierz
200 000 certyfikatów SSL w nazwa.pl!.pdf

pdf | 157 KB

Pobierz
200 000 certyfikatów SSL w nazwa.pl!.txt

txt | 3,3 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

temu

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS oraz zapewnia im błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu.
Firefox 62 liderem polskiego rynku przeglądarek z obsługą TLS 1.3

temu

Najnowsza wersja popularnej przeglądarki Mozilla Firefox w dwa tygodnie od premiery została zainstalowana przez większość użytkowników polskiego Internetu korzystających z jej poprzedniej wersji. Popularność tej przeglądarki w Polsce jest duża, obecnie ok. 32%* użytkowników do przeglądania stron WWW wykorzystuje właśnie „liska” od Mozilli.
Nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS

temu

Według badań 37% przedsiębiorców twierdzi, że atak DDoS zaszkodził reputacji ich firmy, całkowicie podważając zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Tego typu cyberprzestępstwa są jednym z największych problemów współczesnego Internetu, a ich skala rośnie z roku na rok. Rozwiązanie w postaci technologii DNS Anycast wprowadzone przez nazwa.pl oraz uruchomienie Scrubbing Center  minimalizują ryzyko zagrożenia tym groźnym zjawiskiem, chroniąc klientów nazwa.pl przed tego typu atakami ze strony cyberprzestępców, dokonywanymi nawet z milionów komputerów z sieci Internet.
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.