Polska firma od 9 lat rejestruje globalne domeny bez pośredników

Polska firma od 9 lat rejestruje globalne domeny bez pośredników

Opublikowany

W czerwcu 2009 roku polska firma NetArt Registrar, należąca do grupy kapitałowej nazwa.pl, uzyskała akredytację ICANN - Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, amerykańskiej  instytucji odpowiedzialnej za  rejestrację domen globalnych. Dziś, w obliczu RODO oraz w związku z kwestiami dotyczącymi bezpieczeństwa danych Abonenta, umowa ta nabiera dodatkowego wymiaru.

Mimo upływu niemal dekady, do tej pory żadna inna polska firma nie spełniła wyśrubowanych standardów ICANN. Do dziś ta prestiżowa akredytacja udzielona została tylko spółce celowej NetArt Registrar sp. z o.o., której 100% właścicielem jest nazwa.pl. Dzięki akredytacji, nazwa.pl jako jedyna krajowa firma rejestruje domeny globalne bez pośredników, co zapewnia Klientom firmy bezpieczeństwo biznesowe i prawne. – Nazwa.pl od zawsze wyznacza standardy na rynku, mając za cel dostarczanie usług najwyższej jakości. Dziś, kiedy inne firmy dopiero szukają rozwiązań w kontekście RODO, nazwa.pl bez problemu wprowadza rozwiązania chroniące prywatność Abonentów, spełniając zarazem wymogi ICANN - mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Prezes Zarządu nazwa.pl 
Co daje akredytacja ICANN? 
Bezpośrednia umowa z ICANN to przede wszystkim bezpieczeństwo. Firmę posiadającą akredytację obowiązuje prawo kraju, w którym zarejestrowana jest jej główna siedziba. Nazwa.pl powołała oddzielną spółkę - NetArt Registrar, pozostającą pod 100% kontrolą spółki matki, właśnie po to, aby pogodzić dwa oddzielne systemy prawne i zaoferować klientom rozwiązanie bezpieczne na gruncie prawa europejskiego i amerykańskiego. Otrzymanie akredytacji ICANN nie jest prostym zadaniem. Sama procedura trwa co najmniej kilka miesięcy, podczas których dokładnie analizowane są wszystkie wymagane dokumenty. Dana firma, zanim uzyska miano Partnera, jest szczegółowo weryfikowana między innymi pod kątem wiarygodności. Sprawdzana jest stabilność finansowa firmy, a każdy akredytowany rejestrator zobligowany jest do posiadania ubezpieczenia opiewającego na wielomilionowe kwoty. Firma musi także przedstawić raport rynkowy, opisujący jej potencjał i szanse na rozwój. – Jednym z wielu kryteriów, jakie musi spełnić firma starająca się o akredytację, jest wysoka pozycja na rynku. Zarówno 9 lat temu jak i teraz nic w tej kwestii się nie zmieniło, instytucja jaką jest ICANN wybrała partnera, który według jej oceny jest firmą nr 1 w Polsce – mówi Krzysztof Cebrat. Wszystkie procedury i wymagania stawiane przez ICANN mają na celu zapewnienie Klientom poczucia pewności przy podjęciu decyzji co do wyboru rejestratora ich globalnej domeny. 
Bezpieczeństwo danych abonenta
Tylko bezpośrednia rejestracja daje kontrolę przepływu danych Abonenta pomiędzy podmiotami, co właśnie zapewnia uzyskana przez NetArt Registrar akredytacja. Pozostali polscy rejestratorzy zmuszeni są korzystać z pośredników, często zarejestrowanych poza Unią Europejską. – Klient nazwa.pl ma pewność, że jego dane osobowe podlegają ochronie wynikającej z rodzimych i europejskich przepisów. Przechowywanie i przetwarzanie tych danych zostało ostatnio poddane ścisłej regulacji w związku z wejściem w życie rozporządzenia RODO. W przypadku korzystania z pośredników, dane Klientów przekazywane są do podmiotów, które takiej ochrony nie gwarantują – podkreśla Krzysztof Cebrat. To, jak ważna jest bezpośrednia współpraca pomiędzy ICANN a rejestratorami, pokazała sytuacja związana z wytycznymi dotyczącymi wdrożenia RODO dla domen globalnych. - Mimo bardzo niewielkiej ilości czasu, jaką ICANN dała nazwa.pl na dostosowanie do wytycznych związanych z RODO w stosunku do domen globalnych, firma wdrożyła wytyczne szybko i sprawnie. Można powiedzieć z przymrużeniem oka, że nazwa.pl jest na tyle sprawdzonym i zaufanym Partnerem ICANN, że Amerykanie wiedzieli, iż na implementację ich zaleceń polskiemu partnerowi wystarczą trzy dni – mówi Krzysztof Cebrat.

Nazwa.pl sp. z o.o. 
Nazwa.pl to nr 1 w Polsce w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1 000 000 Klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych. Nazwa.pl wyznacza standardy dotyczące bezpieczeństwa w polskim Internecie i w ramach tych działań firma zabezpieczyła ponad 600 000 domen, zarejestrowanych w nazwa.pl i obsługiwanych na serwerach DNS Anycast nazwa.pl, komercyjnymi certyfikatami nazwaSSL DV. Priorytetem firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług, bezpieczeństwa danych i wsparcia posprzedażowego.

large_puchar.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

.com.jpeg

grafika | 3,49 MB

Pobierz
Polska firma od 9 lat rejestruje globalne domeny bez pośredników.docx

docx | 191 KB

Pobierz
Polska firma od 9 lat rejestruje globalne domeny bez pośredników.pdf

pdf | 201 KB

Pobierz
Polska firma od 9 lat rejestruje globalne domeny bez pośredników.txt

txt | 3,9 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

temu

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS oraz zapewnia im błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu.
Firefox 62 liderem polskiego rynku przeglądarek z obsługą TLS 1.3

temu

Najnowsza wersja popularnej przeglądarki Mozilla Firefox w dwa tygodnie od premiery została zainstalowana przez większość użytkowników polskiego Internetu korzystających z jej poprzedniej wersji. Popularność tej przeglądarki w Polsce jest duża, obecnie ok. 32%* użytkowników do przeglądania stron WWW wykorzystuje właśnie „liska” od Mozilli.
Nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS

temu

Według badań 37% przedsiębiorców twierdzi, że atak DDoS zaszkodził reputacji ich firmy, całkowicie podważając zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Tego typu cyberprzestępstwa są jednym z największych problemów współczesnego Internetu, a ich skala rośnie z roku na rok. Rozwiązanie w postaci technologii DNS Anycast wprowadzone przez nazwa.pl oraz uruchomienie Scrubbing Center  minimalizują ryzyko zagrożenia tym groźnym zjawiskiem, chroniąc klientów nazwa.pl przed tego typu atakami ze strony cyberprzestępców, dokonywanymi nawet z milionów komputerów z sieci Internet.
41% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza Polski

temu

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.