Którą sieć dostępu do Internetu Polacy wybierają najczęściej? Najwięcej informacji na ten temat mają dostawcy usług hostingowych, którzy zajmują się utrzymaniem serwisów internetowych i skrzynek elektronicznych. Jako firma hostingowa roku i lider branży przygotowaliśmy dla Was najnowszy ranking, w czołówce którego po raz kolejny znajduje się sieć Orange.
Zestawienie zostało przygotowane w listopadzie 2020 r., na podstawie miliardów zapytań o strony internetowe, połączenia do kont pocztowych oraz badań ilości danych, które zostały przesłane z poszczególnych sieci. Uwzględniane były nie tylko informacje o liczbie abonentów, ale także o ich aktywności w sieci. Przeprowadzona przez ekspertów nazwa.pl analiza ponad 20% działających w naszym kraju usług hostingowych bezwzględnie wskazuje, które sieci preferują polscy internauci.
Wyniki badań przedstawione na powyższym wykresie wskazują na ponad dwukrotnie większą aktywność sieci Orange niż UPC, który zajęło drugie miejsce w zestawieniu. Co więcej, aktywność lidera zestawienia jest większa niż wszystkich konkurencyjnych sieci łącznie.
Nie jest to nic dziwnego, gdyż warto pamiętać, że Orange to nie tylko operator sieci komórkowej, a także największy w Polsce dostawca stacjonarnego dostępu do Internetu. Wywodzi się on z narodowego operatora, który dawniej działał pod nazwą Telekomunikacja Polska.
„Sieci operatorów przedstawionych na wykresie, skupiają aktywność ponad 60% polskich użytkowników. Pomimo, że rynek dostępu do Internetu jest bardzo konkurencyjny, to jednak kilka firm ma w nim znaczący udział. To podobnie, jak na rynku usług hostingowych, gdzie oprócz nazwa.pl, funkcjonuje jeszcze kilka większych firm – home.pl, H88, OVH. Reszta małych firm musi zadowolić się obsługą pozostałych klientów dostępnych na rynku” – powiedział Krzysztof Cebrat, prezes nazwa.pl.
Udziały rynku dostępu do Internetu, jak i na rynku hostingowym od wielu lat są niezmienne. Wskazuje to na stabilność rynku i ról jego graczy, a także potwierdza brak możliwości istotnych zmian i przetasowań. Łączenia małych firm z czołowymi graczami rynku będą dodatkowo wzmacniać ich pozycję, dzięki czemu priorytetem stanie się konkurowanie o jakość usług, a nie walka o utrzymanie się w biznesie.
Dane udostępnione przez nazwa.pl zostały wykorzystane w publikacjach przez GazetaPrawna.pl, Bankier.pl i największe polskie serwisy technologiczne, w tym Spidersweb.pl, Antyweb.pl, Tech.WP.pl.